Gissa vad jag roffat åt mig?

16.12.09

Nu är klockan 01.00 och den nya dagen har börjar.. ska försöka ta mig upp vid 11 för att åka ner på Laugaveg, kändaste vägen på Island där alla affärer nere istan ligger.. Iallfall, ska inte handla utan lämna in mina tax free noter så jag får in lite cathing cash i kassan;)

 

Ni kan inte tro vad som precis hände mig..

 

efter att ha klickat förbi all skräp i min inkorg i Hotmailen så såg jag ett svar från en butik i malmö!!!

Gissa om jag blev glad! Julia Henriksson och jag jobbade där 1dag i fjol just about typ idag?

Fick alltså jobb där!!! Jag letar inte heltids nu när jag precis ska få bli ledig lite men iallafall ett 25% jobb! De ni!

Ska dock bli långt att åka till Mobilia i Malmö varje gång jag ska jobba, men hey, bättre det än att sitta hemma hela dagarna?

 

Så nu är jag suuuuuper glad att veta att jag inte är arbetslös när jag slutar här.. Tänka sig att jag aldrig varit arbetslös....? handlar om tur, men ok, jag fick mitt första jobb hos min mamma. men de två andra jobbet fick jag med hjälp av min erfarenhet ++++ Mycket eget engagemang och vilja och passion för det jag jobbar med. Man kan inte skylla på att jag fått allt fritt, för Måns selmerlöv fick skjuts av Idol och har förmodligen alla sina jobb pga hans succé där, men han har jobbat hårt själv efteråt!

 

Skulle kanske inte gämföra våra karriärer på pricken;) men ni förstår min point?

 

Kan inte vänta tills jag träffar mamma och pappa igen.

 

Ikväll 16.12.09 kommer Lilja till Island och vi ska träffas hos Andrea som fyller år idag.. blir lite små fest tror jag, men jag orkar inget stort.. jobbar till 22.. men har sovmorgon dagen efter;)

 

Träffade brorsan efter jobbet och vi handlade julklappar.. blev ett spel till min kusin och en sak till pappa och ett tufft diadem till min kusin och Babyborn prylar till brorsans dotter...

nu har jag bara två saker kvar att köpa, och det är ett poker spel till min andra kusin och en ostkorg till min farbror Andres som ska fira jul med oss!

Nu ska jag drömma om mitt kommande jobb som jag redan fått arbetstider till och min Iphone och MacPro dator... gooodnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0