Money makes the world go around

Så då har jag skickat iväg tre ansökningar om jobb. får se hur det blir, om jag får heltids, deltids, extra, eller inget... Sånt vet man ju aldrig..

Om jag skulle få heltids så får man väl överväga.. klart jag tar det! Men då får jag vänta med London tills Oktober.. och halsmandlarna får ju bokas in efter allas behag.. borde vara ledig hela januari, blir ju min första lediga tid för mig jälv efter studenten..

undrar om jag inte fortfarande är trött efter studentdagen, att vila har lixom inte varit något alternativ.. inte när en vanlig månad innefattar minnst 200 timmar.. och nu till jul utterligare 50 timmar.. trotts att jag bara arbetar 24 dagar så är det 250 timmar..

 

någon som kan räkna ut hur många timmar det blir om dagen?

 

imorgon är min lediga dag och jag har fått vila idag faktiskt.. känner en otrolig smärta i halsen och jag kunde föreställa mig smärtan efter operationen kommer vara...

 

vill verkligen ha Iphone och nu har dem börjat sälja dem på Island obundna med... kanske ta en titt på dutyfree på flygplatsen när man åker hem...

känns bra att ha sökt jobb nu iallafall...


har försökt spara pengar nu, eftersom jag inte betalat hyra eller räkningar så har jag lagt undan en del i månaden.. Något jag trodde jag skulle ha svårt för eftersom jag aldrig sparat!!!

Men det är faktiskt roligt!!!


Att tänka "oh det kan jag köpa" "Den har jag råd med" och köpa saker man verkligen vill ha! Det är faktiskt bättre än att köpa små saker!

Jag har ju handlat en del saker här med, men jag har taxfree kvitto på allt som kostar öve 4000 isl kr.. så jag har nu taxfree refound på 40 000 isl kr! de pengarna får man när man åker hem till sitt land igen!!! Det är ju en besparing i sig de med;D

Vill ha Apple Mac Book Air och Apple Iphone och Högtalare, TV osv..

En ny säng också.. Resa.. jag kan göra precis vad jag vill, men inte allt! så det är bara o fortsätta spara och göra allt möjligt;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0