The Lady in a black coat with cash

Kom och tänka på en rolig grej vi snackar o på jobbet...

 

det är nämligen såhär att det kom in en tjej i VÄRLDENS SNYGGASTE KAPPA

 

 

och vi alla tappade nästan hakan, den var som silkes mjuk svart päls med stora glänsande silver knappar... otrooooligt snygg var den och inte alls tjock och buffig som alla andra FULA pälsar, utan smal och figursydd!!!

Då kommer den ena tjejen och viskar

"hon är prostituerad"

"VAA?!" sa jag och trodde inte riktigt att hon var seriös..

"Jo, tro mig, jag jobbar ibland på videobutiken i de området som dem befinner sig i, jag känner igen dem.."

".........:O" jag fattade ingenting

sedan sa jag...

"Okej, jag tror dig inte!! MEN om hon tar fram sedlar när hon betalar så, okej, då har du kanske rätt"

Vi väntade alla med spänning på att kvinnan skulle komma till kassan och betala och jag hoppades för allas skull att hon skulle ha kort,

"8990;-"

Kvinnan öppnade sin väska och tog fram en bunte sedlar ....

................................................................

"MEN HUR HAR HON RÅÅÅD?"

Sa jag och syftade på kappan..

"äh den kostar kanske 40 000 ( 4000 sv k) = två timmars jobb..2

"Nej jag tror den kostar typ 150 000 (15 000 sv k)

"Så mycket? ja dem har ju råd med det iallafall"

 

En dag senare

  

en av oss hade gått upp i karen miller affären och kollat och gissa vad? Kappan hängde där.. hon tog tag i den för att prova på den breathtaking kappa men den var låst,

 

Den var alltså låst fast vid ståndet att man var tvungen att få be om hjälp för att få prova den... och den kostade...

 

120 000 (12 000 svenska kronor!!!

 

Samma dag kom en kvinna till i likadan kappa... vi väntade med spänning på att hon skulle ta fram plånboken men det fanns ingen plånbok...

snarare en bunte med sedlar som hon räknade framför oss..

 

Okej, men vissa kanske sparar tänker ni.. så tänkte jag med, men jag tror henne faktiskt, vem kommer in klockan 11.00 på morgonen uppfixad med mascara i luggen och värsta ruffset???

 

sorgligt som fan tycker jag eftersom det kom in en sådan tant igår... tog upp bunte med sedlar och betalade en hög summa pengar.... När jag pratade med henne tänkte jag "hon kunde varit min farmor"

När dem ser så slitna ut är det svårt att räkna ut en ålder... men hon var över 50 och kunde därför gärna vara runt 65.. jag vet inte.. jag gissade bara..

 

jag kunde bara inte sluta tycka synd om henne.... även om hon valt det själv så kände jag en vrede och sorg i mitt hjärta att se en tant sådär.. dessutom handlade hon två dagar i rad.. smink, och sminkväskor.. jag funderade på att rekomendera hudvårdsprodukter.. för det hade hon behövt mer.....

 

 

3 stycken kvinnor med sedlar har kommit in denna vecka.. och det är lite av en lek att gissa.. men jag åtminstone, blir både arg och sorgsam när jag ser dem....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0