Forgive me not?

Everybody is a cheater

Har läst lite inlägg om otrohet i några bloggar, vilket evigt samtalsämne..

Här är några kommentarer om inlägget jag läste

vilket handlar om En gång otrogen alltid otrogen?

En gång otogen betyder inte alltid otrogen... Inte för mig iaf! Jag har varit otrogen i förhållanden, som jag inte egentligen uppskattat, och istället för att göra slut så har jag hittat spänning på andra håll. Bekräftelse har väl oxå spelat in... Dumt, men så gjorde jag. Sen är det väl en mognadsfråga oxå, nu är jag gift och har barn och har inte direkt samma livssyn som förr.

 

För mig så är en gång otrogen alltid otrogen om man snackar om att vara i samma förhållande, alltså om man är tillsammans med en person och är otrogen mot denne en gång så är man det lätt igen. Men sen om man hittar en ny som verkligen älskar och bryr sig om så håller man sig trogen. För är man otrogen är min mening att man har slutat bry sig om den personen man är ihop med.

 

Jag tror på en gång otrogen, alltid otrogen för då gör man det liksom "okej". Typ, man orkar inte ta tag i problemet som finns i förhållandet utan man tar en enkel och egoistisk väg istället.

 

Vad tycker jag?

Jag har aldrig varit otrogen själv. och vet inte om jag skulle sätta mig in i den situationen.

men visst har jag gått i från ett "nära på" förhållande till att träffa någon annan och fimpa förhållandet..

En sak vet jag,

Jag har varit med killar som haft flickvän. tyvärr. men om dem skulle lämna sin flickvän för mig, så skulle jag ändå aldrig kunna lita på dem.. Jag skulle vara för paranoid att det skulle finnas en ny "the other woman" i mitt förhållande.. Förtroendet skulle inte ens finnas där från början så jag skulle aldrig starta ett.

Men också, om man får höra om han varit otrogen så måste man försöka att både se mellan fingrarna och inte vara för paranoid för kanske har förhållandet varit trasligt och dåligt. MEN otrohet är aldirg en utväg! och inte heller en ursäkt att göra slut.

- Du jag har varit otrogen och känner att det inte funkar mella oss.

- Ok? Och du var tvungen att vara med någon annan för att veta det?

Men också, kan otrohet stärka ens perspektiv på förhållandet. Låter riktigt korkat. men då har man obviusly förstört det. om man måste vara otrogen för att insé hur bra man har det.. det är bara så typiskt.. You don't know what you've got until you're missing it alot..

En sak jag inte har ett svar på, som man kan fråga sig hur många gånger som helst är

Handlar otrohet om den som är otrogen eller om den som man är otrogen mot?

den som man är med?

Något i förhållandet?

För om det handlar om den som är otrogen, så är ju once a cheater always a cheater, men om det handlar om förhållandet eller den man är otrogen mot så kan man ju inte dömma den som är otrogen föralltid?

En grej till, om min pojkvän vore otrogen mit mig och jag vore madly inlove, skulle jag göra slut?

Jag vet inte.. man borde ju självklart!!!! men skulle man?

tänk två år av lyckligt liv i en gemensam lägenhet och bra rutiner..

skulle man låta ett "snesteg" som han gjort förstöra allt?

det rätta svaret är ju

"Släng ut honom! han har gjort dig illa och kommer göra det igen! även om han vore full så var det något som fick honom att släppa dig för några minuter! Han visste innerst inne att det var fel! Du förtjänar bättre!"

men är hjärtat eller vettet starkare?

en annan fråga är också var gränsen går....

Vad tycker du? Once a cheater always a cheater?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0