Jubel Idioter handlar också!

ÅÅH det kom in en skit dryg kund i dag i affären..


frågade vad det var för hår i våra sminkborstar


- det är inget från djur..

- Varför inte det?!

hon såg på mig som om jag vore dum i huvudet!

- Nej för The Body Shops Polisy säger att inget är från djur i våra varor

- ...... Det var det dummaste jag hört

- Jaså?

- Vet du så mycket bra vi får från djur?

- Ja, kanske, men här har vi iallafall inget..

- Jaså du! hohoho.. en kvinna från ett annat body shop berättade en märklig historia för mig en gång... Att ni använder inte papperspåsar om dem inte är återvinningsbara för att skydda regnskogen.. HOHOH det dummaste jag någonsin hört!!! HOHOHO

(tror hon förkortat hela historien vad kvinnan sa eftersom det fanns ett samband med regnskogen, men att vi har papperspåsar därför är inte samma sak)

- Jaså, tycker du det är roligt?

- Ja! Vet du ens vad det är i träna i regnskogen?!

- Emh, nej jag är inte special utbildad på specifika detaljer, och jag har inget med vad kvinnan sa till dig, jag försöker bara ge dig min information om The Body Shops Polisy...

- Använder ni inget av trä? Vad har ni i era torrborstar? Konst hår? för dem är ju jätte naturliga!!!!

- Nej vi har trä i våra borstar, och vi har kaktusstå i torrborstarna och dem kommer från naturen....

Hon blev tyst och jag kände bara för o skrika.. hehe


Sen mumlade hon en massa och sa:

- Ja, men det var fina borstar.. men jag ska gå över i en annan affär där är dem nog dyrare.. MEN DÅ ÄR DET NOG ÄKTA HÅR.. kanske kommer jag tillbaka...

- Ja visst gör så! (DRA ÅT SKOGEN) fast de sa jag aldirg...

Tjejerna stod nära till hands ifall dem skulle behöva ingripa, men jag har hamnat på sånna här förut och man måste bara vara polite och självvsäker så dem inte walkar över en... Hon började skratta och då tittade jag på henne och hon gjorde sig själv till åtlöje istället för o få mig att se dum ut.. så hon förlorade bara på det själv.. vissa kunder är bara så otroligt löjliga och försöker utnyttja att dem har rätt.. men så är det inte, hon fick bra service och raka ärliga svar, hon hade åsikt, jag hade faktan.. om hon inte möter mig, så kommer vi aldrig överens!
'


JOhanna
Minne

Distraherade mig på MSN därför denna försening av inlägg xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0