My Confession

Sov till kl 12 dag. Har inte ännu äit frukost och hade planer på at tjobba idag. men eftersom Affären öppnar 1 så kände jag mig ganska för lat för att ta mig upp och göra mig i ordning för jobb.

Det var en tjej som ville att jag skulle jobba för henne idag, och hade jag sagt ja, så hade jag jobbat sju dagar i streck eftersom jag ska jobba nästa lördag, och då hade jag fått en dag ledig när jag vill på LÖN!

men den chansen sumpade jag genom att titta på "A Shopaholic confessions"

Har ni sett den?

När man ser stjärorna i hennes ögon när hon kollar i ett skyltfönster, man känner igen sig,

Jag kanske inte påstår att jag är shopoholic, men shopping tar en stor del av min fritid och inte blir det lättare när man jobbar i ett köpcenter där det aldrig finns anledningar att inte handla..

Eftersom stämningen alltid är på topp för att så många som möjligt ska komma och handla dagligen, den miljön har jag stått i i 4,5 månad nu. och det äör inte som vilket köpcenter som helst utan ett väldigt stort och faktiskt Islands största. Det finns över 200 affärer och innan dem byggde ut var det 36 000 sq.m (kv.m) Tänk att varje gång du gå på lunch se veckans hetaste nykomlingar? Varje dag kommr något nytt och preiserna ska vi inte ens prata om, då Top Shop är med den billigare kanten så förklarar det väl sig själv. Man kanske inte märker av finanskris om man ser på Island, men när man shoppar, så får man betala...



Kan inte vänta efter att komma till Sverige och Handla på HM och Gina igen! om man desperat behöver något så finns det för under 500 kr..

Ska medge, att middagen som vi skulle på med Karim Sattar så kände jag ett tvång att köpa en ny klänning till Min krage som jag köpt..

Priserna hade jag inte tänkt nämna, men för att insé själv hur Absurt deet är så erkänner jag..

Svart krage : 1600:- Sv kr
Svart design från paris klänning: 1000:- Sv kr
Svart och vit pärlhalsband: 500:- Sv kr

Kvinnan i affären sa också när hon såg mig prova klänningen.

Åh jag har de perfekta skorna till den klänningen!!!

Och visst , it did cross my mind, men jag hade bara cash ute och glömt mitt kort hemma och behövde färga håret, ta en taxi och köpa smycken så jag var tvungen att lämna skorna i affären och tacka ett tungt nej.

När jag väl skulle på middagen insåg jag vad jag gjort.. Klänningen var skit snygg, men jag ångrade mig.

Jag lämnade den hemma och tog på mig en klänning jag köpte i Sverige som jag använt en gång..

Jag fick komplimanger för klänningen under kvällen som fick mig att insé, Jag behöver inte alltid köpa nytt, hur mycket än suget är så kanske det gömmer sig en juvel i garderoben, jagmenar, den valde jag med omsorg och har aldrig visat mig i den tidigare?

När jag var på Gymnasiet kunde jag gå ut och impuls shoppa varje dag om jag så kände för, eftersom jag jobbade.. och kläderna var inte av det bästa märket det vill säga billiga gina och hm kläder..

mitt nyårs löfte får bli shopping MAX en gång i veckan..
eller en viss summa per månad är smartare.


Det däer med "behöver jag verkligen den där" kommer inte funka, för det finns alltid ett sätt att slingra sig för att svaret ska bli ja.

Skor är också ett stort beroende. Har köpt 5 par skor på 4 månader som kanske inte känns så mycket, men det finns inte "din sko" eller de billigare skorna, de billigaste jag köpt för kostade 700 kr.. och det är pengar.. men de "magiska korten" ´så ser man inte pengarna försvinna, de bara försvinner..

Imorgon ska jag stolt lämna tillbaka klänningen mot min vilja och tyvärr, kanske får jag välja något annat i stället men så ska jag välja något jag kan använda oftare, som en all round dress som jag kan jobba i, det är ju faktiskt en invistering. Alla behöver ju något svart att jobba i...

Nej nu ska jag upp och gå till min brors lägenhet och ställa mig i duschen och duscha bort all ångest av alla köp.

Alla påsar med kläder som jag gett bort för att jag skäms att behöva betala mer över vikt på hem väg till Sverige.. Det måste bli ändring..

Det är bara det, att Shopping ersätter så många tomrum, men de skapar ännu fler när man kommer hem,...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0