Och så tog hon sitt pick o pack och gick.....

Gick hem från jobbet vid 12.00

fick reda på att min älskade hund håller på att dö:(

Gick hem till farmor, och erbjöd mig att skura golvet varannan vecka istället för att hon betalar för en städerska.

Svaret blev:

- Du har aldrig erbjudut dig att städa eller skura sedan du kom?!

eftersom farmor är så jävla petig med sitt golv så får det inte landa en droppe på golvet utan att hon freakar ut, så hur ska jag veta att det behöver skuras när det inte får bli blött pga trä?

Detta är andra gången som hon fnäser ordentligt åt mig utan att jag ens gjort något.. jag vägrar få skit för orättvisa..

hon mummlade massa så jag gick in på rummet, la mig i sängen och sörjde min hund...

Då bestämdev jag mig för att jag fått nog.. Jag satte 2000 kr på bordet och sa tack för att jag fått bo här och trots att du inte vill at tjag ska betala hem så här, ta det, jag vet inte vad mer jag kan göra..

Gick ut genom dörren och kom tillbaka med min resväska.

Tog allt i garderoben och tömde den tills jag packat ner varända liten sak som jag haft med mig!

Jag är trött på att hon säger sig vara less på att jag gör vissa saker och det säger hon 1 månad i efterhand, så jag vägrar vara kvar och ta risken att såra henne utan att hon sä'ger något eller att jag märker något..

Hon har snackat skit om alla som jag älskar och hon jag börjar bli trött på hennes gnäll på samhället!

Hon har gjort allt för mig och jag har gjort allt jag kan för henne, det tvekar jag inte en sekund på! Hon har alltid hjälpt mig när jag behövt hjälp och jag har köpt digital tv till henne i 4 månader för 3000 kr.. handlat mat när det behövs, bjudit ut henne, handlat kläder till henne, men att skura golven har jag inte haft tid eftersom jag jobbar 200timmar i månaden.. och det har vi snackat om..

Nu sitter jag hos mormor som bakar, och väntar på min kusin och moster..

Mormor har ingen bil och kan inte åka runt med mig på samma sätt.. men hon har hjärta, och får mig alltid på bättre humör!

Mormor ville prata med Farmor och fråga vad det var frågan om, Farmor fnäste åt henne och slängde telefonen på bordet och sa att jag kommer ge henne en hjärtattack. jag sa att mormor inte gjort henne något och hon inte behövt vara så otrevlig mot henne..

då sa hon : Hon ville veta vad som var fel och jag sa åt henne att fråga dig!!!!

Men Mormor försöker ju bara vara trevlig och reda ut saker?

Ja men jag är inte trevlig!!!

sa farmor, jag satt ned vid detta laget och frågade henne lugnt, om hon tyckte det var jobbigt när jag frågade henne saker..

hon svarade inte, när hon läst färdigt posten sa jag:

- Vi kommer aldrig kunna lösa några problem om vi inte pratar om dem?

då sa hon:

Jag har inget mer o säga, jag vill inte prata med dig! Du kommer ångra detta och jag slängde INTE ut dig!

då reste jag mig och gick ut genom dörren....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0