Om alla vore lika egoistiska skulle ingen finnas till

Idag var verkligen en dag att längta bort!

Kände en otrolig saknad särskillt efter Minnie.. Vet inte varför jag kände det så starkt just idag, men Jag kände verkligen en länktan att ligga i vårt skåprum och prata om livet!!

Kände en stor längtan ham till Sverige igen...

Skänkte även bort en tanke till Johanna och Tomas Rosenberg faktiskt!

Johanna, för att jag skaffat henne en GRYM födelsedags present (inte DYR utan grym;) hehe)


Och Rosenberg därför att jag läste hans Lågan Blogg igårkväll.. ganska rolig läsning måste jag säga! Efter jag skickat in mitt inlägg om åldersnoja så fick jag lite dåligt samvete när han skriver "Vi kände oss som 18 på fest igen" och det påminde mig, att jag är faktiskt bara ett år äldre än vad han kände sig så så gammal kan jag ju inte vara!!!

 

Brorsan hämtade mig efter jobb och körde hem mig till honom och han åkte och såg bio "the box"

Jag kurade ner mig i hans mysiga soffa och kollade på 3 avsnitt av Desperate Housewifes, ( När man ser på dem så kan man faktiskt längta efter att bli gammal! eller äldre som jag kanske ska säga.. Mrs Mc Clusky, vilken tant alltså! Öppnar en öl på sjukhus sängen... sån tant borde alla tanter vara.. lite lätta på livet;)

När han kom hem så skjutsade han hem mig till farmor och vi analyserade filmen lite..



tänker inte förstöra för dem som redan sett den, eftersom jag själv inte sett den och detta fick mig att vilja se den ännu mer!

 

Som sagt, Konceptet går ut på att om du trycker på knappen i lådan, så får du 100 miljoner kr.. MEN, någon någonstans i världen, dör.. ingen du känner och inget du kommer få straffas för.. så frågan är,

Skulle du trycka på knappen och offra en okänd människas liv, för 100 miljoner kronor?

Det kan vara en alkis ute på gatan, en sjuk människa som väntar på döden, en mördare, En ensamstående mamma, ett barn?




skulle du ta chansen?

det som fascinerar mig så otroligt mycket, är, Hur många människor skulle tacka ja?

Hur stor del av jordens befolkning är undermedvetet onda, och vilka är hederliga?





Om inte du säger ja så kommer någon annan få chansen, det är väl lika bra att du tar den innan någon annan gör det?

Usch, hade denna diskutionen med min bror, och vi kom båda fram till att vi båda, skulle nog tacka ja...

Då tänkte jag..

"Om alla får chansen, om alla skulle säga ja, då skulle kanske mitt barn, eller jag bli offer för samma egoistiska handel"

Men jag skulle nog inte tänka så långt när jag vore i situationen.. ännu ett tecken på att jag inte är äldre än vad jag är...

 

 

Reste precis blicken och såg Jay Leno Show och då var frågan om en kändis stulit något..

Det fick mig att fråga farmor, "Har du stulit något?"

 

- Ja, en gång när jag var ung, så stal jag en kniv....

- Men farmor vad skulle du ha en kniv till???

- vet inte, Jag ville bara ha den... men den irriterade mig så mycket att jag slängde den..

- haha men farmor...

- Ja, jag tror det var för att jag stulit den, men jag minns inte att jag stulit godis eller så..


Hmm, vad skulle min farmor med en kniv till tro?

Hon berättade en gång för mig att när hon var liten så var hon på en bondgård, när alla skulle fika så kom hon ner med kaffebryggaren, och skrämde en gammal tant på skoj...



Tro det eller ej, den gamla tanten fick hjärtinfarkt (hur det nu stavas och uttalas) och Dog
......



min farmor är så hederlig att hon engång lämnade ett upphittat kuvert, med 100 tusen kronor i till polisen... hur många skulle göra det?

Nu ska jag sova, upp tidigt och inviga min första december arbetsdag för detta året..

GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Mennn ooooooooooooooooooooh! va fan är de för jävla press att sätta på mig nu? :O jag har bara köpt en liten present som jag tyckte var rolig men jag vet ju inte vad jga ska köpa mer! Du är lite ond just nu faktiskt som säger så :P <3

2009-12-01 @ 12:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0