En bortslarvad fredaskväll..

Ska inte fredagskvällarna vara party kvällar? det lärde jag mig åtminstonde på högstadiet.. känns som man inte riktigt hänger med längre.. aja, Nu mera tycker jag att fredagar är filmkvällar och Lördagar fest kvällar.. men i sverige är det fest på en fredag eftersom det är så hög åldersgräns på lördagarna.. men lördagar är ju härligare att festa på för då vaknar man jätte skönt på morgonen och har inga måsten och kanske ut på stan o handla så man blir pepp för kvällen, raka de som ska rakas [;)] och fixa naglar och outfit och smink.. tänk vad man gör mycket ändå för en kväll för utgång? och så går man hem ensam ändå?

Men det är ju faktiskt inte därför vi gör oss fina.. Vi som tjejer vet ju att "Tjej-Förfester" består ofta utav plattänger, smink och kläder.. okej, ofta blir det jag som står för kläderna.. eftersom jag aldrig kan bestämmamig vad jag ska ha på mig... så jag har med mig tre outfits och tre par skor vart jag än går innan fest.. jätte jobbigt, och tungt...

Men vi fixar ju inte oss för att få hem en kille Bara utan ochså för att få upp självkänslan när man väl går ut.. man vill ju känna sig fin, o gör man det spelar det ju ingen roll vad ngn annan tycker, så länge de inte säger något;)

Men ikväll blir hemma kväll hos mormor med massa prat och Tropi juice... =) Ringde precis brorsan och han kunde inte köra hem mig eftersom han har druckit öl.. jaja, även om han är 27 så hängger han fortfarande med i fredags festandet... måste bli bättring på mig känner jag.. men det kapitlet tar jag i Sverige..

Morgondagen är ännu oplanerad och det känns ganska gött.. tror min kusin skulle komma o hälsa på och hon jag och farmor gillar o gå i affärer så det blir väl lite shopping antar jag.. Bäst o lämna plånboken hemma!

Längtar till på söndag då det blir en hel dag av handboll!!! ska titta på några av Per Carléns [;)]Malmö HKs gamla spelare och även nr 5/17 från partille med Elisa... Även damerna spelar då så det blir två Elitmatcher i HK hallen här i Reykjavik!

Dagens Svensk:
Malin Johannisson

Dagens Saknad:
Minnie Borg (fast att hon inte gillar min blogg...)


Dagens kommentar:
Är du en kvar till down eller?! (downsyndrom)

Dagens Låt:
Michael Jackson - Smoot Criminal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0