X

Haje!
Tänkte skita i att blogga idag.. har en del o få ur mig men kan inte riktigt formulera mig..
°
Dock har jag en tanke att dela med mig utav
°
Har ni någon gång skrivit med en "icke svensk" eller så när det gäller internet eller SMS?
I såfall, har ni kommit i kontakt med formen "xx" eller liknande?
°
Exempel:
"Hi, sweetie, can't wait to C U. Call me! xxxxxx"
°
Okej, nu iggar vi kommentaren och fokuserar på x:en. Utan att tänka på vad det betyder har jag skrivit det tillbaka bland annat till min Sånglärare Jack, min Moster i London och andra som man kanske känner ytligt...
Kom då på o tänka på att, det kanske har betydelse hur många x man använder? som vi skriver kanske "Pusssssssssssssssssss" så betyder det ju inte riktigt samma puss som bara "puss" olämpligt o skriva det till en sånglärare? Äsch, han är homosexuell så han tar det väl inte så... men ja, jag bestämde mig för att googla saken, och JA! Googla borde man göra med allt!
Här är svaret jag fick på min fråga, vad betyder "xx"

The x's are hugs for the arms crossed

The o's are kisses like the mouth open

For example: XXOXXOO hug hug kiss hug hug kiss kiss

In your case two hugs


Thank god, eftersom Rasmus sa att två x betydde Puss och flera betydde kyssar... men HA på dig rallie!
så till er som alltid undrat precis som jag, så har ni svaret här;)
°
XOXOXOXOXO PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0