Vilken underbar-dag! NOT!

Whats up fellows?
Jag känner väl egentligen inte för o summera denna dag då detta JÄVLA OVÄDER STÄLLER TILL DE SOM FAAAN! Men jag får väl göra en hel omvändning och se possitivt på det,
här har ni då den första och lite frustrerade varianten:
Man kan väl inte bli mer föbannad än när man ska ta sig fram och så kommer man ingen vart utan att först knölsa sig fram med en halvmeter snö innan man kommer iväg mot tåget, och sedan när man väl ska ta tåget, ja då e de 20 minuter försenat, vänta i 10 minusgrader... Ringa till TBS i malmö och försöka få tag på tjejen som jobbade och medela att man blir försenad, då får man svar
"asså, jag e jätte hungrig och har inte ätit sen i morse....!"
"...Ja men nu sitter jag på tåget, som är försenat o kan inte riktigt göra så mycket.."
"nä men jag är jätte hungrig och vi har sminkning och då kommer jag inte hinna äta och jag har inte ätit sen imorse...."
"Ja, men vad kan jag göra då?"
"Ja de e väl inte så mycket..."
"Näää...?"
Irriterad blir man då när man är helt hjälplös! Sedan missar man bussen mot jobb eftersom tåget är försenat och blir ytterligare lite mer sen.. Dock, bara 15 minuter sen, och är man utsvulten vid 2 så borde man kanske tagit något med sig.. hon fick trotts allt bara vara svulten i 15 minuter....?!
Trevliga kunder och en Sminkning där kvinnan köpte ALLT jag använt och de gick på 1200 kr! inte illa!
Nej då säger X att jag inte använt vår(årstiden vår) makeuppen.. men kvinnan ville inte ha de färgerna, så självklart valde jag färger som kunden skulle känna sig bekväm med och sedan kanske köpa istället för o prova något som hon redan bestämt att hon inte gillar... resultatet blev ju super bra?
Nej då säger X att jag ska övertala kunden om att tro att hon ska se bra ut med de färgerna?! men NEJ? så jobbar inte jag, kunden ska vara nöjd, känna sig bekväm redan från början till slut, få bra info och om jag har skött mitt bra så handlar hon????? Är det inte så de ska gå till?
Det 3 viktigaste momenten när man jobbar tycker jag är
  1. Kunden ska vara bekväm och nöjd
  2. Hon ska få all info hon behöver för att få samma resultat själv - och få frågor besvarade
  3. En possitiv förändring i försäljningen!

Når man dessa uppdrag så får man dessa resultat
  1. Kunden handlar och kommer åter
  2. Hon berättar för sina vänninor om en bra service = Fler kunder
  3. Hennes possitiva upplevelse ger henne en possitiv inställning när hon lämnar butiken och förhoppningsvis höjer självförtroendet
Är  inte detta viktigare än att man provar vår kollektionen och hon känner att jag inte lyssnade på hennes behov och kommer därmed inte att fråa mig om råd, kanske hon avstår från att handla i vår butik igen eftersom hon känner sig illa till mods då hon kanske lämnat butiken med en sminkning som hon tvättat bort illa kvickt när hon kommer hem.... Nej jag tycker faktiskt att min metod är BÄTTRE!
Efter det skulle en tjej komma innan 18.27 för då gick min buss mot centralen för att hinna med tåget.. Hon blir försenad med 2 minuter så jag missar bussen..
När jag hoppat på en annan och bytar vid södervärn till 8an så säger jag
"Vilken tid är vi på Centralen?" till bussisen
"Din er forsenat!"
"...Va...?!
"Ja, din bilett ar forsenat"
"Nä va pratar du om?!"
"De står 18.30 klockan ar 37.."
"De gör de ente alls vad snackar du om? Jag hoppade preciis av den bussen!"
"Ja, men den forsenat"
Där var jag måttligt irriterad och lagom stressad
"Men lägg av de står förfan 19.30?!"
han vände på biljetten och sa
"Oj orsakta"
"FÖRHELVETE!"
sen gick jag in i bussen förbannad!
Glömde klämma in att när jag väntade på 8an så kom det en kvinna fram o sa
"Hej. har du några kronor till en hemlös?"
Hon såg ynklig och irriterad som jag redan var så sa jag,
nej vadå? vad ska du ha de till?
Jag ska handla fika inne på....
... ja nä jag har inga pengar men jag har något i påsen (så tittade jag ner i ica påsen som jag just köpt)
Naah men jag vill handla fiika
Ja, men de har jag inte!!!!
Vad har du i påsen då...?
Så sstirrade hon ner i påsen och när jag tittade ner själv så tryckte hon sitt huvud ner i påsen
"Har du nån kaka?"
"?!?)"((/(&%&/NÄ DE HAR JAG INTE"
PÅTRÄNGANDE VAR HON och jag gav henne ett kosttillskott och när hon tog emot det så såg jag at hon gömde ihopp skrynklade hundralappar i handen!!!
JÄÄÄVLAAA KÄRRING!
de sa jag inte, men tänkte, så sa jag högt så alla hörde
"Du har ju hundralappar i handen?!?!"
efter det gav ingen henne pengar o de ska hon FAN INTE HA!
Alla kanske inte har samma chans när dem föds men vi bor i Sverige och ALLA har chans att få hjälp o de e hennes eget ansvar att ta emot hjälp, men hon väljer att tigga på södervärn!!! SÅ GE ALDRIG PENGAR TILL HEMLÖSA I SVERIGE! DEM FÅR BIDRAG OCH MAT OCH OM VI GER DEM OCKSÅ SÅ LÅTER DEM BIDRAGSPENGARNA GÅ TILL SPRIT OCH CIGG MEN OM VI INTE GÖR DET BLIR DEM TVUGNA ATT HANDLA MAT OCH KAN HANDLA MINDER SPRIT!

nog om det.. väl på centralen så var tåget försenat, när de kommer mot perrongen sätter sig alla sen säger dem
"OBSERVERA ATT DETTA TÅG KOMMER INTE ÅKA MOT HÖÖR UTAN MOT HELSINGBORG"
Alla rusade ut och sedan kom vårt tåg ch då var det försenat EN HEL JÄVLA TIMME!!
var hemma vid 20.15 och käkade sedan var det jobb klockan 21.00 igen!

VILKEN JÄVLA DAG!
En annan summering inte fullt så detaljerad
När jag kom fram till höörs station var det ett härligt stilla väder med lite snö, tåget var 20 minuter försenat men vad gjorde det? då kunde jag njuta av det friska vädret och köpa en tidning också!
tur som det var så fick jag tag på X så jag kunde medela att jag blev sen och lyckligtvis var det bara 15 minuter!
Jag missade bussen och fick gå från södervärn mot mobilia, SKÖNT lite träning fick man klämma in då också!!!
Jag hade en smink rådgivining och kunden var SUPERNÖJD och handlade ALLT jag använt och lämnade butiken med ett léende på läpparna!
X gav mig konstruktiv kritik som jag ska ta lärdom av och prioritera vad jag vill lära mig utav henne och vad jag inte håller med om, visst är det bra att alla inte är lika? då lär man sig något varje dag istället!!!
När det var dags att ta bussen så var tjejen lite försenad förståeligt, kan inte vara lätt att cykla i detta väder!
Jag missade bussen men hann med en annan som tur var!
På södervärn stötte jag på en hemlös kvinna som ville ha pengar och jag gav henne en frukssmothie istället och hon blev glad:)
Busschauffören såg fel på min biljett och trodde att jag fuskade mig på bussen, fullt så snål är jag inte, men han gjorde ju bara sitt jobb!!!
Vid tåg stationen så var tåget försenat och jag fick njuta ännu en gång av vårt otroligt populära snöoväder,

en timme kunde jag tömma mina tankar, och känna att

"gud vilken tur att jag bara kan sitta här och vänta medans någon annan skottar spåren så vi kan ta oss fram och tillbaka, usch vilken kyla och vilka hjältar dem är som gör så att tågen bara är försenade och inte inställda!"
när jag kom hem hade jag 45 minuter av avslappning och god mat och kunde sedan med ett gott samvete om en otroligt händelserik dag bege mig mot nästa jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0