Vem vill bli känd när vem som helst kan bli känd?

Måste dela med mig utav detta som jag funderat på ett tag.
Kändisskap.
  • Vill du bli kändis?
  • Varför?
  • Hur?
Alla har väl funderat på hur det skulle vara att vara känd.. Men inte alla vill bli kända! Och nu har jag en fet anledning till varför det är så sjukt avtändande att vara känd idag:
DU BEHÖVER INTE VARA BRA PÅ NÅGOT FÖR ATT BLI KÄND?
hur tragiskt är inte det egentligen, Du kan vara HUR KORKAD som helst, och ändå få massa pengar för att folk vet vem du är.. Tycker faktiskt att det är lite tråkigt.. Vem vill sträva efter att folk ska gilla din musik, Design, Matagning, Firma, Skådespel om du lika gärna kan delta i en dokusåpa och efteråt göra reklam för dig själv?
Ett exempel, Ni minns Robinson ifjol? den här killen:
Mhh.. han är ju visserligen en c kändis men ändå KÄND, jag har sett honom nu två dagar i rad på bussen och p mobilia och man läger såklart märke till honom, han ser ju ut sådär? Så man skulle kunna säga att han är en meingslös kändis, även om han inte bett om det, de som utnyttjar det är dem som är kanske de billigaste och desperataste, men också smarta!





Angela Monroe från Robinson 2008 är ju designer, och har hennes design sålt bättre efter programmet? SÅKLART! Men vad blev hon känd för? JO ett såpa program, alltså, har inte hennes talang inom design branschen gjort henne framgångsrik - utan Robinson..
Blir man sugen på o satsa på en sådan karriär? Om man nu är bra på något, och blir känd, så suktar man inte efter det, man har blivit känd p.g.a sin talang och att få hålla på med det man är bäst på har gett en ett offentligt privatliv kanske, men det är just de människorna som INTE bryr sig och därför får dessa C kändisar alldeles för mycket av det goda...
Såhär såg hon ut, skit duktig designer, men lite för Ckändis över det hela...

Kommentarer
Postat av: Angela Monroe

För det första är jag faktiskt ingen C-kändis. Jag är en Ö-kändis. Sättet som jag tar mig igenom bruset är nytt och det ska bli spännande att se hur allt ser ut om något år när min nya e-handelshemsida kommer att ha funnits ett tag. Jobbar på den just nu. Jag får definitivt mer jobb nu än innan Robinson och med tanke på kontaktnätet jag skaffat mig, har jag helt unika kanaler att nå ut med mina designs. Min metod är inte för alla för det krävs både en extrem social kompetens och verklig begåvning inom aktuellt gebit.

2010-02-04 @ 13:19:55
URL: http://angelamonroe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0