Tidiga morgon

Sitter på ett otroligt bekvämt pågatåg som lyckligt nog inte var ett lila, sunkigt getto tåg. Nej de nya vikarierande tåget!!!!
Otroligt skönt det känns att åka tåg igen! Bussarna tog verkligen kol på mig på slutet vilket innebar, taxi, taxi a al farmor eller brorsan på morgonen;)
Klockan är 08.39 och jag har precis stannat i Eslöv.. lilla eslöv. Det påminner mig bara om Rasmus och då får jag en liten klump i magen... - har ju inte träffat honom sedan jag var i London och hälsade på....
tänkte lägga in ett resedagboks inlägg från när jag var där. Det var ju nämligen så att jag inte vågade sova på morgonen när det var dags att åka iväg 04.00 på morgonen så jag la vaken hela natten och sedan kunde Rasmus inte ta emot mig när jag var framme vid  London Bridge så jag fick vänta på stationen. När jag fick tag på honom var han i skolan till 18.00 (!!!) så jag fick ta en tripp runt i london på egenhand.. och ja, hur det slutade har många skrattat åt. ni får höra om det i morgon helt enkelt...
Ska nog se till och kolla lite affärer när jag ändå är i Vår Sveriges största stad..
En sak jag märkte först när jag kom till Sverige var att - Jag ännu bara hade stöt på utlänningar...
och eftersom jag själv är en så får jag faktiskt säga så UTAN att det blir missförstånd..
Jag hade helt enkelt glömt bort att det fanns så många utlänningar i Sverige (..)
Det jag iallafall ville komma fram till är att jag kommer stöta på massor idag=) Eftersom jag ska till malmö..
Om två dagar flyttar en som heter Soléy hit. Eller jag, till Malmö.. Hon går högskolan på Island och vill bli designer.. inte någon spec utan ALLT! hon gör otroligt fina saker och hon kan göra i princip vad som helst! SJUKT COOLT!!(önska jag kunde sånt...)
Jag vaknade faktiskt på ovanligt piggt humör i morse.. kan bero på att jag inte somnade förän 03.00 eftersom mitt huvud går igång när det är dags att sova..
ett instick... Jag är ALLTID (och då verkligen understryker ALLTID) den som somnar sist när någon sover över eller så. Men när Emilie och jag kollat 3 (!!) Filmer och ätit godis + Legat och snackat i 2 timmar. - Då slocknar till och med jag!!
Emilie Som ALLTID somnar typ dirket (understryker typ) var GLADVAKEN klockan 04 - 04.30... Det värsta jag vet är när folk somnar när jag ligger och pratar, så jag försökte verkligen lyssna och svara när hon pratade.. men tillslut så fattade Emilie att - Jag faktiskt var en sekund från att somna. Det insåg hon nog när jag började svara på helt fel ställen och till helt fel saker. En fråga kunde vara typ
- Lilja när kommer du och hälsar på?
mitt svar kunde vara:
Ja!
o Emilie frågar va?
Ja, eller så....
haha så då somnade jag ganska fort efter det..
nu är vi i Hjärup.. Bor inte Carro W pappa är? minns att jag gått av här någonstans..
Nej dags o göra någor vettigt.. en bild får ni med från tåget...
Dagens outfit;)
Klänning - Top Shop
Tightis - Kiss
Skor - Jimmy shoo
Halsduk - Top Shop
Väska - Elitfashion
Jacka - a la mammas;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0