Thief or Murder? Police or Self defence?

Ni som läser min blogg vet att vi haft inbrott 2 gånger. Inte i huset tack o lov. Men i garaget och på tomten..
°
När jag precis skrivit klart föregående inlägg så hörde jag en dunst - Jag trodde först att det var åska. Men när jag lyssnade noga så hörde jag en bil brumma utanför huset.
°
När jag går till Fönstret för att stänga så ser jag en bil stå precis vid ingången till trädgården. Bilen kör sakta förbi i riktigt mot Höör.
°
När jag kollar ännu närmre, så ser jag en ficklampa lysa till och från på tomten och jag fick världens klump i magen!
När jag blir så rädd så fryser jag till, kan inte röra en fena...
°
Inte nog med det, samma bil kommer körandes i åt andra hållet och den kör ännu saktare förbi huset!
En bil kommer från andra hållet och svänger mot Munkarp så jag springer in till rummet på andra sidan huset och hör bilen sakta in!
°
Jag vet att mamma alltid sover med fönstret öppet på den sidan så jag sprang ner för att be dem stänga det när jag ser någon utanför fönstret springa med en ficklampa längst ner i trädgården!
°
Förstår ni hur läskigt det var?!
°
Pappa gick såklart ut och skulle kolla det men vågade inte riktigt.. hehe
Vi tänkte ringa polisen, men vad ska dem göra? komma en halvtimme senare när här inte längre är någon och förhöra oss mitt i natten om vad vi sett?
°
Nej då är ett bra larm system och en golfklubba ett snabbare alternativ.
°
Jag vet att jag låter bitter mot poliser, men om jag ska vara ärlig, så känner jag inte stor respekt för poliser... Inte efter all skit man sett. Visst man ska inte dra alla över en kam, men Det var länge man hörde om en jälte insats av en polis och snarare flera negativa punkter. Det är väl självklart att man påverkas... Även om jag vet att det kanske bara är en bråkdel, men det är iallafall den bråkdelen jag har fått höra om.
°
Nu ska jag lägga mig igen, jag har Klubban under sängen och imorgon får jag ge mig ut på jakt efter en elpistol...
°
Man kanske inte har så stillsamt liv, after all...

°
My bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0