Lördag 22 Januari

Denna dagen kunde inte slutat mer oväntat!

åkte till rasmus för att sedan åka och kolla på lägenhet men när jag kom fram hade rasmus och simon redan åkt. så jag fick bege mig till elephant and castle själv och mötte upp dem där för att se på världens finaste stunder lägenhet!

det var en super fin ingång med marmorgolv och fontän i trädgården och allting såg nybyggt och fint ut!

när vi kom fram till vår lilla etta så var den sjukt mysig!

ett loft sovrum, litet vardagsrum, kök och en liten toa och stora garderober!

 

inte nog med det så var det ett nytt gym och swimmingpool med bubbelpool som tillhörde byggnaden!

hur mysigt?

nu får vi helt enkelt se om vi kan bo där också…

____________

 

efter det fick jag åka till waterloo, där satt en skum typ mitt emot och kommenterade min mössa.



 

- your hat looks warm and cosy :)!

- hehehmm it is…

- you probably get a lot of comments, i mean, people coming up to you and want to touch it heheh!

- hehe… yeah, that happens sometimes..

 

han kändes lite creepy..

 

visst inte ovanligt att träffa på pratglada människor på tuben men ändå.. han hade liksom gråa manchester byxor.. sist jag såg manchester byxor så var jag 12 år…

 

meeeen… han hade sjukt fina ögon och han såg ändå bra ut!

 

speakers:


please let me inform you that there is no service between whantswort and willsten junction today, please notice that you get of at ------ to reach the district line

 

- does that effect you?

- hm? me no.. i'm getting of at waterloo

- oh good :)

när jag ska gå av så går han också av, vi börjar gå sida vid sida när jag märker att vi är på väg att gå för långt, jag stannade och kollade på skylten o då sa han

 

- where are you heading to?

- ehm, sutton.. with train

- ok then it's here!

 

så började vi gå… hela stationen var tom och jag började få en skum känsla, då sa han

 

- it feels safe here though, walking with you!

- hehehehe ooh yeah? well it should be me that's safe :p

- yeah hahha..

 

asså jag fattade inte riktigt vart han skulle, han gick av på samma ställe, han följde mig till tågen, så jag började undra om han bara följde efter?


- i just came from austrailia, it's so cold here comparing i should need a hat like yours hehe!

- oh so you're from austrailia?

- yes, i'm just visiting a friend that is living here in a---- just for a couple of days,

- are you from sweden?

-yes! how did you.. know?


- no, just picked up by your accent, my friend is from sweden and i just bought a car there last year so i kinda recognize it :)

- oh.. i didn't know my english was that bad that you could hear my accent :p

- oh no! it's just i've known so many swedish people that i know the accent!

 

jag började fundera på varför han inte hade en australisk dialekt eftersom den är ganska tydlig!

 

när vi kom upp på stationen så kollade vi tågen och bådas tåg var 20 minuter senare..

 

 

 

- so…. can i buy you a coffee?

- … sure :)!

jag som inte ens dricker kaffe!

 

 

Sist jag var i denna situationen var med Oscar Carlén

för…. 3 år sen,

jag hade varit på en av hans matcher och vi skulle med hans lag (Ystad) på middag men vi tog en snabbfika istället (thank god) och han bjöd på kaffe,

jag vågade inte säga att jag inte dricker kaffe.. skit mesig men ja jag ville ju inte göra situationen barnslig o inte dricka kaffe xD skit dålig ursäkt…

iallafall, jag satt där när vi pratade, han prata handboll o jag lyssnade, och tvingade i mig det super äckliga kaffet!

 

när han sen skulle följa mig till tåget så lämnade jag kaffet på bordet, han tog koppen o typ skulle slänga den när han insåg att jag inte druckit mer än hälften…

- ska jag säl….. ska du inte dricka det?

- ehm, naee de e lugnt!

 

ooooohhh världens pinsammaste, jag skulle ju bara sagt

- jag tar en varmchoklad istället för jag tycker inte om kaffe!

då hade han fått ta det… men nu märkte han att jag inte gilla det, eller så tror han att jag har super hög standard på kaffe hahaha jag vet inte, vi pratar inte längre.

 

Back to the story.

 

denna gången var jag inte lika korkad och lämna kvar koppen utan såg till o slänga den på vägen själv ;)

 

vi satt och prata, de 20 minuterna vi hade.

 

detta fick jag veta:

 

  • han skulle hälsa på sin kompis som nu har barn med hans gamla ex…
  • han ska bara vara i london i en vecka och sedan åker han till stockholm för att spela tennis o ishockey med någon johan…
  • han bor i norra australien högt på en kulle så hans hus har inte blivit översvämmat!
  • hans föräldrar kommer från zimbabwe (fast han var blond och blåögd?)
  • han jobbar som läkare på akutmottagningen så han jobbar 24/7 sa han…
  • han har dykt någon slags dykning som man inte har våtdräckt och han kan hålla andan i fyra minuter xd

 

 

Låter lite som om jag träffat Stålmannen!


 

jag hade inte svårt att tro på allt först, men han var sjukt charmig och jag började inse att jag skulle lätt kunna falla i en fälla för lurare om han varit en!!!

han berättade massa historier om krokodiler och hajar, som jag otroligt nog blev super nödigt intresserad av. (jag som är livrädd för hajar och tror att de finns i bäckar o sjöar med..

 

 

när vi suttit där och jag slutat tycka att han var creepy och började i stället tänka att han var super charmig, trevlig, spännande, utåtriktad, rik och  snygg så var det dags att bege sig mot tågen..



 

då missade han sitt och jag sprang till mitt utan att säga hejda…

fan han måste trott att jag inte ville fråga vad han hette ?!

iallafall, jag missade mitt också, och hade 20 minuter på mig att se om han fortfarande var där!

 

utan succés begav jag mig till mitt tåg och insåg att jag kommer aldrig att träffa främlingen igen!


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0